SocLab
Harmonogram warsztatów partycypacyjnych „Co dalej z Węglową?”

Kolejnym etapem prac w ramach projektu są warsztaty w podgrupach roboczych, które mają za zadanie zgromadzenie wszelkich informacji, poglądów i oczekiwań dotyczących zagospodarowania Węglówki wśród mieszkańców miasta, w tym osób i instytucji, dla których ten teren jest szczególnie ważny.

Społeczna koncepcja nie powstanie bez zaangażowania mieszkańców i tych osób, dla których Węglówka jest miejscem szczególnym. Dlatego zachęcamy wszystkich do włączenia się w projekt poprzez uczestnictwo w warsztatach. Powstanie 5 podgrup warsztatowych, złożonych z reprezentantów różnych środowisk. Będą to:

1) prowadzący działalność na Węglówce,
2) obecni i potencjalni odbiorcy realizowanej tam działalności,
3) mieszkańcy okolicznego osiedla,
4) przedsiębiorcy i potencjalni inwestorzy,
5) specjaliści ds. przestrzeni, architektury i zabytków (w tym urzędnicy).

Każda z grup będzie liczyła 10-15 osób i spotka się ok 4 razy (w zależności od przebiegu prac). Celem będzie wypracowanie wizji zagospodarowania Węglówki wewnątrz każdego z ww. środowisk. Praca będzie prowadzona w oparciu o metody aktywne, angażujące uczestników, stwarzając przestrzeń do budowania wizji Węglówki jako ważnego miejsca na mapie Białegostoku. Pomogą w tym również narzędzia takie jak praca na makietach oraz w oparciu o trójwymiarowe wizualizacje terenu.

Weź udział w opracowaniu Społecznej Koncepcji zagospodarowania Węglowej! Zapraszamy do zarejestrowania się i wzięcia udziału w warsztatach – wciąż czekamy na Ciebie 🙂

TERMINY I MIEJSCA SPOTKAŃ PARTYCYPACYJNYCH:

I. GRUPA UŻYTKOWNIKÓW WĘGLOWEJ:
• Spotkanie I – środa 22 maja, godz. 17:00-20:00, Magazyn nr 10
• Spotkanie II – środa 29 maja, godz. 17:00-20:00, Magazyn nr 10
• Spotkanie III – niedziela 9 czerwca, godz. 17:00-20:00, Magazyn nr 10

II. GRUPA ODBIORCÓW DZIAŁAŃ:
• Spotkanie I – niedziela 19 maja, godz. 17:00-20:00, „Spółdzielnia”
• Spotkanie II – niedziela 26 maja, godz. 17:00-20:00, „Spółdzielnia”
• Spotkanie III – sobota 8 czerwca, godz. 10:00-13:00, „Spółdzielnia”

III. GRUPA MIESZKAŃCÓW:
• Spotkanie I – wtorek 21 maja, godz. 17:00-20:00, Magazyn nr 10
• Spotkanie II – wtorek 28 maja, godz. 17:00-20:00, Magazyn nr 10
• Spotkanie III – wtorek 4 czerwca, godz. 17:00-20:00, Magazyn nr 10

IV. GRUPA PRZEDSIĘBIORCÓW:
• Spotkanie I – piątek 24 maja, godz. 17:00-20:00, „Spółdzielnia”
• Spotkanie II – sobota 8 czerwca, godz. 17:00-20:00, „Spółdzielnia”
• Spotkanie III – piątek 14 czerwca, godz. 17:00-20:00, „Spółdzielnia”

V. GRUPA EKSPERTÓW:
• Spotkanie I – sobota 25 maja, godz. 10:00-13:00, „Spółdzielnia”
• Spotkanie II – środa 5 czerwca, godz. 17:00-20:00, „Spółdzielnia”
• Spotkanie III – wtorek 11 czerwca, godz. 17:00-20:00, „Spółdzielnia”

LOKALIZACJE:
– Kawiarnio-Księgarnia „Spółdzielnia”, ul. Marii Skłodowskiej-Curie 8:
http://goo.gl/maps/Xz6G5
– Magazyn nr 10 („Koncertownia”, szczyt budynku od skateparku), ul. Węglowa 8:
http://goo.gl/maps/4p36h

JAK WYGLĄDAJĄ WARSZTATY?

Jeżeli chcesz, aby Węglowa lepiej służyła mieszkańcom miasta – zgłoś się do opracowywania Społecznej Koncepcji Zagospodarowania terenu Węglowej. Każdy mieszkaniec naszego miasta ma na nią wpływ.

Opracowanie Społecznej Koncepcji polega na spotkaniach członków grup warsztatowych. W kameralnym, kilkunastoosobowym gronie będziemy się wymieniali pomysłami i uwagami dotyczącymi terenu przy ul. Węglowej. Spotkania będą trwały ok 3 godzin (180-200 minut).

W trakcie warsztatów wykorzystamy model terenu w skali 1:500 (makietę) oraz wizualizacje 3D. Jedno i drugie obecnie pokazuje stan istniejący, ale w miarę warsztatów makietę przebudujemy, a na wizualizacje naniesiemy Wasze pomysły.

Uczestnicy warsztatów mają zapewnione upominki, gadżety, bilety na wydarzenia kulturalne, poczęstunek i pracę w miłej atmosferze, która daje dużo satysfakcji.

===

JAK SIĘ ZGŁOSIĆ?

1. Przyjdź na jedno z naszych spotkań – do grupy, z którą się identyfikujesz.
2. Wypełnij formularz internetowy: http://tnij.org/weglowa-warsztaty
3. Wyślij e-mail ze swoimi danymi na adres: [email protected]

Zapraszamy!